Hänt sen sist

En händelserik arbetsvecka är slut fast ändå inte. Jag jobbar i helgen också eftersom det är träningskonvent på söndag!

En uppdatering kommer här i alla fall:

Jag och Troll plockade vinbär i måndags och tisdags. Jag har två buskar kvar så det blir en hel del saft här framöver. Troll upptäckte svartvinbären, de röda var han inte så förtjust i men de svarta plockade han själv från busken.

Även rabarberna åkte in och blev saft på mormors vis. Kallrörd! Idag har jag hällt upp den i flaskor.

I onsdags bjöd jag Martin och Albin på raggmunkar och därefter ett träningspass. Ingen bra idé, att äta raggmunkar 40 minuter innan ett träningspass men ibland är det bara att köra! När Victor kom hem från jobbet åkte vi till Dajkanvik för en dag i skogen på torsdagen. 

Som blev en dag av väntan och bilåkande. Troll skötte sig helt själv och sprang fram och tillbaka, över bäckar och tillbaka. Så vi väntade, åkte bil, tittade på pejlen och väntade lite till.

Och så såg vi dem här! Två stora, ståtliga oxar. Mäktiga!

Nu väntar snart sängen efter en jobbdag och full fart med bio, bad och konvent-fixande.

Önskar er en fin helg!

Lämna en kommentar